Zalandoeffekten = butiksdöd

zalandoNamnet Zalando dyker upp när man läser våra vanliga kvällstidningar på nätet. Det är det tyska näthandelsföretaget som är aktivt även här.

Nu säger ett tyskt forskningsinstitut enligt affärstidningen Wirtschaftswoche, att Zalando och Co. har ändrat shoppingförhållandena på ett långsiktigt sätt. Genom ett garantiförfarande har Zalando minimerat oron för felköp. Denna Zalandoeffekt kommer att utsätta den traditionella modehandeln för ett extremt konkurrenstryck. Något som visades under den senaste julhandeln där stationära handlare förlorade medan online handeln gick vidare.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

w

Ansluter till %s